سئو تضميني سئو تضميني .

سئو تضميني

الگوريتم پاندا گوگل چيست؟

الگوريتم پاندا يكي از معروف ترين الگوريتم هاي گوگل است كه در سال  2010 ارائه شد و  صفحات با محتواي بي كيفيت باعث نارضايتي بسياري از كاربران شده و اعتراضات زيادي را در پي داشت را جريمه مي كند. همين امر كاركنان گوگل را به فكر ايجاد يك الگوريتم مفيد به نام پاندا انداخت. هدف اين الگوريتم افزايش رتبه سايت هاي داراي محتوا با كيفيت و منحصر به فرد، و كاهش رتبه سايت هاي داراي محتواي بي كيفيت  و كپي بود.

چرا الگوريتم پاندا ايجاد شد؟

پيش از به وجود آمدن الگوريتم پاندا، از سئو به عنوان حرفه ا‌ي بدنام ياد مي شد. هر روز بيشتر از قبل، سايت‌هايي با محتواي نامربوط و كپي با محتواي بي‌كيفيت در نتايج جستجو بالا مي‌آمد و كم كم تعداد آن ها به شدت بالا گرفت. براي مبارزه با اين سايت‌هاي اسپم، گوگل نيازمند آپديت جديدي در الگوريتم‌‌هاي جستجويش بود.

هدف اصلي پاندا بهبود تجربه‌ي كاربران و حذف صفحات اسپم از نتايج جستجو بود. پاندا اين كار را با جريمه كردن سايت‌هاي بي‌كيفيت و امتياز دادن به سايت‌هايي با محتواي خوب و باكيفيت انجام مي‌داد. در آپديت‌هاي بعدي پاندا عوامل ديگري مانند اعتبار وبسايت، طراحي، سرعت بارگذاري و رابط كاربري نيز مورد توجه قرار گرفت. پاندا همزمان با تلاش براي ارائه نتايج بهتر و هرچه دقيق‌تر شروع به مبارزه با سايت‌هاي بي كيفيت هم كرد و رتبه آنها را در نتايج جستجو كاهش داد.

فاكتورهاي الگوريتم پاندا چيست؟
الگوريتم پاندا هر محتواي كپي و بي كيفيت را جريمه ميكند. خب اگر شما يه محتوا كپي از يك وب سايت ديگر داشته باشيد پاندا ميگويد يك وب سايت ديگر زودتر عين اين محتوا را دارد پس چرا بايد اين صفحه هم در نتايج بالا قرار بگيرد؟ از طرف ديگر اگر يك صفحه با محتواي بي كيفيت داشته باشيد و كاربر وارد سايت شما شود و شما نتوانيد رضايت وي را جلب كنيد خط قرمز گوگل يعني رفع نياز كاربر را رد كرده ايد و قطعا از نظر گوگل سزاور جريمه شدن هستيد. بيايد جزئي تر به انواع محتوايي كه پاندا جريمه مي كند بپردازيم:
محتواهاي كوتاه
محتواهاي تكراري
محتواي متفاوت از عنوان
كشاورزي محتوا
تبليغات بيشتر از محتوا
چطور متوجه شويم كه توسط الگوريتم پاندا جريمه شده‌ ايم؟

يك نشانه جريمه احتمالي پاندا، افت ناگهاني ميزان بازديد ارگانيك يا افت رتبه‌بندي وب‌سايت است كه البته بايد از تاريخ آپديت الگوريتم پاندا شروع شده باشد.

نكته حائز اهميت اين است كه عوامل زيادي مي‌توانند به رتبه‌بندي سايت و ميزان ترافيك آن آسيب وارد كنند؛ بنابراين نمي‌توان هر افت رتبه يا افت ترافيكي را به جريمه پاندا نسبت داد. براي مثال:

ظهور يك رقيب در بازار تجاري شما هم ممكن است منجر به افت ترافيك در سايت شما شود. در اين حالت بايد ببينيد چه كسي پيشگام شده و جلوتر از شما در ماركت در حركت است.

گاهي نيز افت رتبه يا بازديد به دلايل فصلي يا تغيير شرايط رخ مي‌دهد. براي مثال لوازم گرم كننده در فصل‌هاي سرد سال طرفدار كمتري دارد و كمتر سرچ مي‌شوند. براي اطمينان بهتر است گوگل سرچ كنسول را براي موارد گزارش شده بررسي كنيد.

حتي ممكن است يك آپديت كاملاً متفاوت ظهور كرده و باعث افت رتبه شما شده باشد كه هيج ربطي به الگوريتم پاندا نداشته باشد.

جريمه در الگوريتم پاندا به صورت site-wide است. يعني حتي اگر بخش كوچكي از سايت شما محتواي ضعيف، نامعتبر يا مزرعه محتوا داشته باشد كل سايت مشمول جريمه خواهد شد.

سخن آخر

الگوريتم هاي پاندا يكي از چارچوب ها و قوانين هاي گوگل است. با داشتن تسلط بر روي اين الگوريتم ها و سئو، مي توانيد رتبه اي عالي براي صفحه خود كسب كنيد. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال يادگيري و تسلط بر روي آن هستيد، مي توانيد با خدمات سئو تضميني ويكي دمي وبسايت خود را بهينه كرده و براي اطلاع از قيمت و تعرفه سئو با ما تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۷:۲۰ توسط:كتايون موضوع: نظرات (0)

خدمات آناليز سئو سايت چيست؟

با تجزيه و تحليل سئو سايت، تمام پتانسيل و فرصت هاي موجود در سايت خود را به دست آورده و مي توانيد بر اساس آن ها براي بهبود رتبه بندي خود در SERP به آنها بپردازيد تا رتبه بهتري را كسب كنيد.

اين كار شامل Site Audit و شناسايي قسمت هايي از سايت است كه مي توانيد براي ربات هاي موتور جستجو بهينه سازي كنيد.

آناليز سئو سايت به شما كمك مي كند تا  متوجه شويد چه بخش هايي از استراتژي سئو شما كار مي كند، بزرگترين موانع خود را شناسايي كرده و چگونه مانع بهبود و افزايش رتبه سايت شما شده اند. همانطور كه در بالا اشاره كرديم، با خدمات آناليز سئو سايت مي توانيد به نقاط قوت و ضعف سايت خود بپردازيد و راه را براي افزايش درآمد هموارتر كنيد.

بررسي مداوم و اطلاع از وضعيت وب سايت در تدوين برنامه ريزي براي امور سئو سايت امري ضروري مي باشد. بررسي سئو سايت يكي از مهم ترين مواردي است كه بايد آن را همواره دنبال كرده و انجام دهيد. استفاده از يك ابزار حرفه اي و كاربردي براي تحليل وضعيت و بررسي سئو سايت و شناسائي و اعلام مشكلات صفحات سايت، به شما كمك مي كند با صرفه جويي در زمان، بتوانيد صفحات سايت خود را مطابق با استانداردهاي گوگل بهينه سازي كنيد. در نتيجه وضعيت سئو صفحات سايت شما ارتقا يافته و رتبه كلمات كليدي سايت شما در گوگل بهبود پيدا مي كند و بدين ترتيب بازديدكنندگان بيشتري وارد سايت شما مي شوند.

چرا بررسي سئو سايت مهم است؟

اگر ندانيد چه چيزهايي بيشتر در گوگل جستجو مي‌شوند، چطور مي‌خواهيد در معرض ديد مخاطبان بالقوه خود قرار بگيريد؟ با ابزار آناليز سايت جت سئو مي‌توانيد به‌راحتي فرصت‌هاي جديد را پيدا كنيد و بيشتر ديده شويد. ما به شما كمك مي‌كنيم تا بررسي كلمات كليدي رقبا و كلمات پر سرچ، بهترين كلمات كليدي را براي سايت خود پيدا كرده و فرآيند تحقيق كلمات كليدي خود را كامل كنيد.

درك و بينشي كه از بررسي سئو خود به دست مي اوريد، به شما اين فرصت را مي دهد كه تجربه بهتري را براي كاربران و بازديدكنندگان به ارمغان بياوريد. اين درك و فهم به بهتر كردن محتواي سايت نيز كمك كرده و باعث بهتر شدن روابط سايت شما با گوگل نيز مي شود.
به بيان ساده، تجزيه و تحليل سئو براي رتبه بالاتر، گسترش دسترسي، افزايش ترافيك و رسيدن به اهداف كسب و كار ضروري است.
با استفاده از آناليز سئو سايت مي توان تصميمات استراتژي بهتري گرفت كه زمان و منابع مصرف شده را كاهش مي دهد. بدون اناليز دقيق سئو سايت شما، تصميم گيري درست و آگاهانه براي بهبود رتبه سايت خود در SERP، تقريبا غيرممكن است.

چرا بايد آناليز سئو خود را به ويكي دمي بدهيم؟

شايد اين سوال براي شما هم پيش آيد كه “چرا بايد چك سئو سايت خود را به ويكي دهيم و از ابزارهاي رايگان استفاده نكنيم؟” در جواب اين سوال بايد بگوييم كه قطعا استفاده از ابزارها مقرون به صرفه تر بوده است؛ اما شما نمي توانيد يك گزارش جامع از مشكلات سايت را به صورت يكجا به همراه داشتن استراتژي در جهت رفع آن ها داشته باشيد. خيلي از ابزارها، به صورت تخصصي براي يك بخشي از سئو فعاليت مي كنند و ابزارهايي هم كه به صورت جامع هستند، اكثرا پولي بوده و كار با آنها راحت نيست. تيم ويكي دمي با بررسي رقبا، سفارش سئو تضميني سايت و آناليز نقاط قوت و ضعف سايت شما، گام به گام همراه شما خواهد بود تا به رفع آن مشكلات بپردازيد و درآمد خود را نيز افزايش دهيد. براي اطلاع از تعرفه سئو مي توانيد به وبسايت ما مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۳:۱۸ توسط:كتايون موضوع: نظرات (0)

سئو فوري سايت چيست؟

SEO مخفف بهينه سازي موتور جستجو است. اين مجموعه اي از فرآيندها با هدف بهبود ديد وب سايت شما در موتورهاي جستجو (مانند گوگل) است. همه با هدف به دست آوردن ترافيك ارگانيك بيشتر.

سئو كم هزينه ترين راه حل و بي شك روشي ثابت شده و نهايي براي تمامي وب سايت ها مي باشد كه در نهايت فروش و رتبه شما را افزايش خواهد داد .

سئو سريع همواره از دغدغه هاي تمامي افراد صاحب كسب و كار مي باشد. البته افرادي كه در راستاي فعاليت در سايت تازه قدم مي گذارند. به دنبال راه حلي براي نتيجه گيري سريع و حضور در صفحات گوگل مي باشند. سريع ترين راه براي هر كسب و كاري ، دسترسي به بهترين شرايط و البته استوار مي باشد. با ما همراه باشيد تا با صبوري در سئو بيشتر آشنا شويد.

سئو فوري در اصل به مجموعه اي از تكنيك هاي سئو گفته مي شود كه هدف آن رسيدن  به رتبه هاي بالا در موتور هاي جست و جو بر اساس كلمات كليدي مشخص شده در كوتاه ترين زمان ممكن است.

در بسياري از موارد روش هاي استفاده شده براي رسيدن به اين رتبه ها شامل سئو كلاه سياه شده و در نهايت و موجب لطمه به كسب و كار شما مي باشد.

اين انجام خدمات سئو سايت مي تواند شامل مواردي مانند بك لينك سازي هاي افراطي و بدون اصول باشد كه ممكن است در كوتاه مدت نتايجي در بر داشته باشد اما در دراز مدت اثرات بسيار مخرب به همراه داشته و مي تواند تمام پتانسيل و ظرفيت يك سايت براي رشد را از بين برده و نابود كند،

آيا سئو فوري امكان پذير است؟

حقيقت اين است كه در سئو اصلا نتيجه فوري و لحظه اي وجود ندارد و  فرآيندي  زمان بر است كه براي كسب نتايج خوب و درخشان بايد پيوسته كار كنيد و انتظار موفقيت هاي يك شبه را نداشته باشيد.

بهترين مثال ممكن را مي توان از طريق تشبيه سئو به دو ماراتن زد. استقامت در سئو يك عامل فوق العاده كليدي مي باشد و نبايد زود خسته شد و به تلاش كردن ادامه داد تا به نتايج مطلوب و مد نظر رسيد.

متاسفانه بسياري از شركت ها و آژانس هاي سئو و همچنين سئوكار هايي كه به صورت مستقل و فريلسنر فعاليت مي كنند، وعده هاي دروغيني از جمله سئو فوري و كسب نتايج سريع و آني را مي دهند و بدين طريق بسياري از وب سايت ها و صاحبان كسب و كار ها را به نابودي مي كشانند.

شايد بتوان با استفاده از برخي تكنيك ها به فرآيند هاي سئو سرعت بخشيد و آن ها را به نتيجه رساند، اما هرگز نمي توان انتظار داشت در مدت زمان كم و كوتاه مدت نتايج واقعي و درخشاني را كسب كرد.

جايگزين سئو فوري چيست؟

اول از همه مي توان به اين نكته اشاره كرد كه بعضي از كلمات كليدي زود بازده هستند. به اين معنا كه يا در آن ها رقابت كمي وجود دارد و مي شود با ميزان كار كم تري در آن ها رتبه گرفت، و يا رقباي قوي و سرسختي در آن حوزه ها فعاليت نمي كنند كه نتوان با آن ها رقابت كرد.

در اين ميان، سئو داخلي نيز از اهميت بالايي برخوردار است زيرا با كار درست و اصولي بر روي سئو داخلي و انجام بهينه سازي هاي لازم مي توان رشد و پيشرفت قابل توجهي را در يك وب سايت مشاهده كرد.

ديگر مورد كه بايد به آن پرداخت سئو تكنيكال است. مواردي از قبيل سرعت سايت، و بهينه سازي تصاوير و ويدئو ها، عيب يابي صفحات از كار افتاده و خارج از دسترس، توجه به الگوريتم هاي گوگل سئو، و موارد ديگري از اين دست را مي توان اشاره كرد. 

در نهايت بايد توجه ويژه اي به سئو خارجي نيز داشت. تاثيرات سئو خارجي، مانند ساختن بك لينك ها و فعاليت كردن در سوشال مديا، عموما دير تر خود را نشان مي دهند اما سئو خارجي همواره نياز بوده و مي تواند تغييرات چشم گيري را در كسب و كارتان ايجاد كند.

نكته ي بسيار مهم ديگر كه مي تواند به شدت به شما كمك كند تا خيلي سريع تر پيشرفت كنيد و به رتبه و جايگاه هاي مد نظر خود برسيد بررسي سايت و بررسي رقبا براي استراتژي ها، تكنيك ها و روش هايي است كه استفاده كرده، و با الگو گرفتن از آن ها ريتم رشد و پيشرفت خود را ارتقا دهيد.

در نهايت همواره بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه براي دستيابي به موفقيت در سئو نياز به مراقبت هميشگي و توجه به فاكتورهاي بسياري داريد كه در صورت همگام نبودن با دانش روز ، موجب بروز برخي از خسارات جبران ناپذير به وبسايت مانند پنالتي شدن آن خواهد شد.

اگر علاقه اي به يادگيري سئو نداريد، مي‌توانيد با سفارش سئو تضميني ويكي دمي، از خدمات سئو ما استفاده كرده و براي اطلاع از قيمت سئو تضميني، با تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۴:۲۰ توسط:كتايون موضوع: نظرات (0)

الگوريتم هاي گوگل

معرفي الگوريتم هاي گوگل

گوگل به طور مرتب به معرفي الگوريتم هاي جديد خود مي پردازد كه بعضي از آن ها پس از فعالسازي، كل رتبه بندي هاي سايت ها را در SERP تغيير مي دهند. ممكن است بعضي افراد با تاثيرات الگوريتم هاي سئو گوگل آشنايي كافي نداشته و يا بعضي نيز اهميت آن را دست كم مي گيرند. به منظور آشنايي بيشتر با الگوريتم هاي گوگل (Google Algorithms) ابتدا به تعريفي از الگوريتم ها پراخته و سپس با روش كار آن ها آشنا مي شويم.

الگوريتم گوگل چيست؟​

به زبان ساده، الگوريتم در حقيقت به مجموعه اي از قواعد و قوانين گفته مي شود كه گوگل از آن ها براي رتبه بندي سايت ها او صفحات آن ها استفاده مي نمايد.

الگوريتم‌هاي گوگل، سيستم و چارچوب هاي پيچيده‌اي هستند كه براي بازيابي داده‌ها از حافظه ايندكس گوگل و ارائه فوري بهترين نتايج ممكن براي عبارت سرچ شده توسط كاربر استفاده مي شوند. موتور جستجو تركيبي از الگوريتم‌ها و فاكتورهاي متعدد براي رتبه‌بندي صفحات وب است، و از از آن ها براي نمايش صفحات نتايج موتور جستجو (SERP) استفاده مي‌كند.

در ابتدا، گوگل فقط تعداد كمي از الگوريتم‌هاي خود را به‌روزرساني مي كرد، اما اكنون هر سال هزاران تغيير در آن ها ايجاد كرده و آن ها را به طور مرتب آپديت مي نمايد. اكثر اين به روز رساني ها آنقدر جزئي هستند كه مورد توجه قرار نمي گيرند، اما بعضي ديگر تمام رتبه بندي ها را به هم مي ريزند.

الگوريتم هاي گوگل چگونه كار مي كنند؟

الگوريتم‌ هاي سئو گوگل بسيار پيچيده بودهو روز به روز پيچيده‌تر نيز مي‌شوند، زيرا گوگل دائم در تلاش است تا بهترين نتايج جستجو را به كاربران خود ارائه دهد. با تكامل يافتن اين الگوريتم ها، گوگل به دنبال يافتن روش‌هايي است كه جلوي بالا آمدن و رتبه گرفتن سايت هايي كه به دنبال تقلب و دور زدن قوانين هستند را بگيرد و بهترين و مرتبط‌ ترين نتايج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل براي رتبه‌بندي سايت‌ها به صدها فاكتور مختلف توجه دارد. وقتي كه گوگل تغييري بزرگ و اساسي در الگوريتم‌هاي خود ايجاد مي‌كند، رسما آن را اعلام كرده و نامي به آن ها مي‌دهد. آن وقت است كه دنياي سئو حسابي به هم مي‌ريزد و همه خود را به آب و آتش مي‌زنند تا بفهمند اين تغييرات به چه معناست و چطور بايد خودشان را با آنها هماهنگ كنند تا رتبه سايت‌هايشان افت نداشته باشد. در ادامه ليست مهم‌ترين الگوريتم هاي گوگل به همراه توضيح كامل آورده شده است.

الگوريتم پاندا

الگوريتم پاندا در سال ۲۰۱۱ با هدف بهبود تجربه كاربري و جلوگيري از صفحات اسپم و محتواهاي بي كيفيت، كار خود را آغاز نمود. اين الگوريتم در آپديت هاي بعدي خود، مواردي مانند اعتبار وبسايت، سرعت بارگذاري و رابط كاربري را هم مد نظر قرار داده است.

الگوريتم پنگوئن

لينك هاي خارجي، توسط الگوريتم پنگوئن (Pinguin Algorithm) بررسي مي شوند. پنگوئن بعد از معرفي مزرعه هاي لينك، آن ها را به طور كلي مورد هدف قرار داد و جلوي لينك هاي بي كيفيت را نيز گرفت. در صورت مشاهده لينك هاي بي كيفيت، قطعا در دام پنگوئن گرفتار خواهيد شد.

الگوريتم مرغ مگس خوار

اولين الگوريتمي كه به صورت رسمي توسط گوگل معرفي شد، الگوريتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) مي باشد. كه تمركز اصلي آن بر روي عبارات بوده و اين امكان را به گوگل مي دهد تا بتواند عبارات جستجو شده را به طور كامل تجزيه و تحليل كند و سرعت دسترسي كاربران به نتايج را افزايش دهد.

الگوريتم كبوتر

الگوريتم كبوتر به طور تخصصي به جستجو هاي محلي مي پردازد و محل جست و جوي شما براي اين الگوريتم مهم است. الگوريتم pigeon مي تواند براي تمامي كسب و كارهاي محلي كه با هدف گرفتن رتبه بهتر مشغول به فعاليت هستند، بسيار مناسب باشد.

الگوريتم رنك برين

الگوريتم رنك برين  rankbrain، هوش مصنوعي گوگل است كه با كمك تكنولوژي يادگيري ماشين، نتايج جستجو را به كاربر نمايش مي‌دهد. الگوريتم رنك برين را مي توان به عنوان الگوريتم كمكي براي مرغ مگس خوار دانست كه بيشترين تمركز آن، بررسي رفتار كاربران در سايت مي باشد.

الگوريتم E-A-T

اين الگوريتم در سال 2019 انتشار داده شد و گوگل با اين رويكرد، سايت‌هاي حوزه سلامت، مالي و حقوقي را كه داراي حساسيت بالايي بوده و به طور مستقيم با جان و مال افراد در ارتباط است را تحت تاثير اين الگوريتم قرار داد. E-A-T در واقع مخفف سه كلمه Expertise، Authoritativeness، و Trustworthiness است و روي تخصص، اعتبار، و اعتماد تاكيد دارد.

آخرين تغيير الگوريتم هاي گوگل در سال 2022

آخرين آپديتي كه در هسته ي اصلي گوگل انجام شده است براي تاريخ 22 مي 2022 مي باشد.

اين به روز رساني هاي اساسي منجر به ايجاد تغييرات شگرفي در رتبه هاي سايت ها شده و مي توانند باعث افت يا افزايش آن شوند. آخرين به روزرساني كه اخيرا توسط گوگل انجام شده است مربوط به سايت هاي اسپم نيز بوده است كه در تاريخ 26 سپتامبر 2022، صورت گرفت.

اين آپديت گوگل، براي سايت هايي كه پيام هاي اسپم ارسال مي كنند و يا سايتي مملو از مطالب بيهوده دارند است، اين آپديت بسيار خطرناك بوده و سايت هاي زيادي را دچار جريمه و يا افت شديد رتبه كرده است. اين بخش مدام درحال آپديت مي باشد.

سخن آخر

الگوريتم هاي گوگل در واقع چارچوب ها و قوانين هاي آن هستند كه تاثير مستقيم در رتبه بندي صفجه شما در گوكل دارند. با داشتن تسلط بر روي اين الگوريتم ها و سئو، مي توانيد رتبه اي عالي براي صفجه خود كسب كنيد. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال يادگيري و تسلط بر روي آن هستيد، مي توانيد از سئو تضميني ويكي دمي استفاده كرده و براي اطلاع از قيمت سئو با ما تماس بگيريد.


برچسب: سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۰:۳۵ توسط:كتايون موضوع: نظرات (0)

تعرفه سئو سايت چگونه محاسبه مي شود؟

خيلي از كسب و كارها با كلمه سئو آشنايي كافي دارند و ميدانند كه اگر سايت خود را براي موتورهاي جستجو بهينه نمايند، چه ترافيك و افزايش درآمدي به همراه خواهند داشت. اما مشكل اصلي اين است كه خيلي از بيزينس ها نمي دانند كه هزينه هاي سئو سايت چقدر است و محاسبه قيمت آن چگونه انجام مي شود؟ 

زمانيكه اين سوال پرسيده مي شود”هزينه سئو سايت“ سايت چكونه محاسبه مي شود، مطمئنا شما منتظر قيمت خواهيد بود اما جوابي كه به شما داده مي شود اين است، ” بستگي دارد”. كه با شنيدن چنين جوابي ناراحت مي شويد. اما حقيقت اين است كه قيمت خدمات سئو سايت به فاكتورهايي بستگي دارد.

همانطور كه مي دانيد، رساندن يك سايت به صفحه اول گوگل ميتواند كسب و كار شما را چه بصورت آنلاين و چه بصورت آفلاين، دچار تغييرات زيادي كند. اما براي اينكه به صفحه اول گوگل بياييد چقدر بايد هزينه كنيد؟!

همانطور كه در جريان هستيد، براي سئو و بهينه سازي سايت نمي توان روش خاصي را براي قيمت گذاري در نظر گرفت. اما ليست قيمت گذاري سئو كه عموم سئوكاران از ان استفاده مي كنند به شرح زير است:

قيمت گذاري سئو بر اساس كلمات كليدي: اين يك روش رايج در بين سئوكاران و كارفرماها است. كارفرما، ليستي از كلمات را به كارشناس سئو مي دهد و از او مي خواهد كه طبق كلمات داده شده، سايت او را سئو كند. البته بسياري از سئوكارها براي اينكه بتوانند اين كلمات كه ممكن است رقابتي و سخت باشد را طبق قرارداد، به جايگاهي كه مدنظر آن ها است، بياورند. قطعا، در صورت نگرفتن رتبه و جايگاه، هزينه اي دريافت نخواهند كرد.
روش قيمت گذاري SEO طبق ورودي هاي گوگل: افرادي كه با گوگل و ابزارهاي آن مانند سرچ كنسول آشنايي كافي دارند، عموما از اين روش براي دريافت ورودي و افزايش درآمد خود استفاده مي كنند. ان ها با آناليز سايت خود و رقبا و كلمات لانگ تيل، مي توانند سريعتر از ديگر روش هاي سئو، به درآمد و جايگاه بالا در سرپ گوگل برسند.
قيمت گذاري سئو سايت با درنظرگرفتن رتبه و جايگاه: يكي ديگر از روش ها براي تعرفه سئوي سايت، در نظر گرفتن جايگاه كلماتي است كه كارفرما به كارشناس سئو مي دهد. اگر اين كلمات در جايگاهي كه گفته شده است، رتبه نگيرند؛ در انتهاي قرارداد، درآمدي نيز كسب نخواهند كرد. اين نوع قرارداد، از اشتباه ترين روش ها براي قيمت گذاري به حساب مي آيد.

عوامل موثر بر هزينه سئو سايت

براي راه اندازي يك سايت و كسب درآمد، در قدم اول بايد بودجه اي براي طراحي سايت و سپس بودجه اي براي سئو و بهينه سازي آن در نظر بگيريد. نرخ سئو سايت، بسته به نوع كسب و كار، نوع سايت و قالب، وضعيت كنوني سايت در نتايج جستجو، از نظر زمان و حجم كاري كه در نظر گرفته مي شود، مي تواند متفاوت باشد. 

براي انجام بهينه سازي سايت، مي توان از روش هاي گوناگوني استفاده نمود كه هر روشي داراي پكيج هاي مختلفي مي باشد. بطور مثال، بعضي از افراد و كسب و كار ها، از قبل كلماتي را براي كسب و كار خود انتخاب كرده اند و قصد دارند بر روي آن كلمات، بهينه سازي سايت يا همان سئو را انجام دهند و به صفحه اول گوگل بيايند. بعضي از كسب و كارها فقط به دنبال سئو داخلي، سئو تكنيكال و يا سئو خارجي هستند كه هر كدام از آن ها داراي قيمت متفاوتي مي باشد.

اما چرا بعضي از كسب و كار ها تمركز بر روي يك كلمه خاص دارند؟

با توجه به استراتژي هاي يك كسب و كار، اين هدف مي تواند مختلف باشد، مثلاً در فروشگاه هاي اينترنتي، زماني كه سايتي در كلمات بزرگ مانند خريد گوشي موبايل، قيمت گوشي موبايل و… بالا مي آيد، صاحبان سايت مي توانند با تامين كننده هاي بزرگ صحبت كنند و با توجه به جايگاه سايتشان از آن ها پيشنهادهاي ويژه قيمتي نيز بگيرند. در بعضي مواقع كسب و كارها تمايل دارند با كلماتي كه اكثر رقبا در آن بالا هستند يا كلمات ديگري كه وابسته به بيزينس آن ها است، به جستجو و انتخاب كلمه كليدي بپردازند. با آناليز چنين كلماتي، متوجه مي شوند كه كدام كلمه كليدي، بيشترين و كدام يك كمترين جستجو توسط كاربران در سطح اينترنت را  دارا هستند. آن ها در اين حالت سعي مي كنند كه با بهينه سازي روي چنين كلماتي، سايت خود را در نتايج گوگل به صفحه اول و حتي رتبه هاي بالا نيز برسانند. 

ليست قيمت سئو به چه مواردي بستگي دارد؟ 

عموما، ليست تعرفه سئو و هزينه نهايي كه براي بهينه سازي يك سايت در نظر گرفته مي شود، به عوامل زيادي بستگي دارد. همانطور كه مطلع هستيد، هزينه سئو در هر سايتي با وب سايتي ديگر متفاوت بوده كه اين قيمت بر اساس بررسي و آناليزي كه بر روي سايت انجام مي شود، محاسبه مي گردد. بيشتر شركت هاي خدماتي سئو، بعد از آناليز يك سايت مي توانند نرخ دقيقي از بهينه سازي را اعلام نمايند. با اين حال، ليست قيمت سئو به موارد زير هم وابسته است:

ميزان رقابت و سختي و آسان بودن بين كلمات كليدي
عمر دامنه و  سايت
كيفيت محتواهاي نوشته شده و مرتبط بودن با كلمات كليدي
بررسي تراكم كلمات كليدي و بهينه سازي ان
بررسي جايگاه اوليه سايت و تضمين جايگاه بعد از اتمام كار
استفاده از تكنيك هاي سئو كلاه سفيد
هميشه اين نكته را به خاطر بسپاريد كه براي بهينه سازي يك سايت، فقط از يك كلمه كليدي استفاده ننماييد و بعد از بررسي رقبا و رفتارهاي كاربران، طيف كلمات كليدي خود را افزايش دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۷:۲۳ توسط:كتايون موضوع: نظرات (0)