Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  سئو سئو

سئو تضمینی

الگوريتم هاي گوگل

معرفي الگوريتم هاي گوگل

گوگل به طور مرتب به معرفي الگوريتم هاي جديد خود مي پردازد كه بعضي از آن ها پس از فعالسازي، كل رتبه بندي هاي سايت ها را در SERP تغيير مي دهند. ممكن است بعضي افراد با تاثيرات الگوريتم هاي سئو گوگل آشنايي كافي نداشته و يا بعضي نيز اهميت آن را دست كم مي گيرند. به منظور آشنايي بيشتر با الگوريتم هاي گوگل (Google Algorithms) ابتدا به تعريفي از الگوريتم ها پراخته و سپس با روش كار آن ها آشنا مي شويم.

الگوريتم گوگل چيست؟​

به زبان ساده، الگوريتم در حقيقت به مجموعه اي از قواعد و قوانين گفته مي شود كه گوگل از آن ها براي رتبه بندي سايت ها او صفحات آن ها استفاده مي نمايد.

الگوريتم‌هاي گوگل، سيستم و چارچوب هاي پيچيده‌اي هستند كه براي بازيابي داده‌ها از حافظه ايندكس گوگل و ارائه فوري بهترين نتايج ممكن براي عبارت سرچ شده توسط كاربر استفاده مي شوند. موتور جستجو تركيبي از الگوريتم‌ها و فاكتورهاي متعدد براي رتبه‌بندي صفحات وب است، و از از آن ها براي نمايش صفحات نتايج موتور جستجو (SERP) استفاده مي‌كند.

در ابتدا، گوگل فقط تعداد كمي از الگوريتم‌هاي خود را به‌روزرساني مي كرد، اما اكنون هر سال هزاران تغيير در آن ها ايجاد كرده و آن ها را به طور مرتب آپديت مي نمايد. اكثر اين به روز رساني ها آنقدر جزئي هستند كه مورد توجه قرار نمي گيرند، اما بعضي ديگر تمام رتبه بندي ها را به هم مي ريزند.

الگوريتم هاي گوگل چگونه كار مي كنند؟

الگوريتم‌ هاي سئو گوگل بسيار پيچيده بودهو روز به روز پيچيده‌تر نيز مي‌شوند، زيرا گوگل دائم در تلاش است تا بهترين نتايج جستجو را به كاربران خود ارائه دهد. با تكامل يافتن اين الگوريتم ها، گوگل به دنبال يافتن روش‌هايي است كه جلوي بالا آمدن و رتبه گرفتن سايت هايي كه به دنبال تقلب و دور زدن قوانين هستند را بگيرد و بهترين و مرتبط‌ ترين نتايج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل براي رتبه‌بندي سايت‌ها به صدها فاكتور مختلف توجه دارد. وقتي كه گوگل تغييري بزرگ و اساسي در الگوريتم‌هاي خود ايجاد مي‌كند، رسما آن را اعلام كرده و نامي به آن ها مي‌دهد. آن وقت است كه دنياي سئو حسابي به هم مي‌ريزد و همه خود را به آب و آتش مي‌زنند تا بفهمند اين تغييرات به چه معناست و چطور بايد خودشان را با آنها هماهنگ كنند تا رتبه سايت‌هايشان افت نداشته باشد. در ادامه ليست مهم‌ترين الگوريتم هاي گوگل به همراه توضيح كامل آورده شده است.

الگوريتم پاندا

الگوريتم پاندا در سال ۲۰۱۱ با هدف بهبود تجربه كاربري و جلوگيري از صفحات اسپم و محتواهاي بي كيفيت، كار خود را آغاز نمود. اين الگوريتم در آپديت هاي بعدي خود، مواردي مانند اعتبار وبسايت، سرعت بارگذاري و رابط كاربري را هم مد نظر قرار داده است.

الگوريتم پنگوئن

لينك هاي خارجي، توسط الگوريتم پنگوئن (Pinguin Algorithm) بررسي مي شوند. پنگوئن بعد از معرفي مزرعه هاي لينك، آن ها را به طور كلي مورد هدف قرار داد و جلوي لينك هاي بي كيفيت را نيز گرفت. در صورت مشاهده لينك هاي بي كيفيت، قطعا در دام پنگوئن گرفتار خواهيد شد.

الگوريتم مرغ مگس خوار

اولين الگوريتمي كه به صورت رسمي توسط گوگل معرفي شد، الگوريتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) مي باشد. كه تمركز اصلي آن بر روي عبارات بوده و اين امكان را به گوگل مي دهد تا بتواند عبارات جستجو شده را به طور كامل تجزيه و تحليل كند و سرعت دسترسي كاربران به نتايج را افزايش دهد.

الگوريتم كبوتر

الگوريتم كبوتر به طور تخصصي به جستجو هاي محلي مي پردازد و محل جست و جوي شما براي اين الگوريتم مهم است. الگوريتم pigeon مي تواند براي تمامي كسب و كارهاي محلي كه با هدف گرفتن رتبه بهتر مشغول به فعاليت هستند، بسيار مناسب باشد.

الگوريتم رنك برين

الگوريتم رنك برين  rankbrain، هوش مصنوعي گوگل است كه با كمك تكنولوژي يادگيري ماشين، نتايج جستجو را به كاربر نمايش مي‌دهد. الگوريتم رنك برين را مي توان به عنوان الگوريتم كمكي براي مرغ مگس خوار دانست كه بيشترين تمركز آن، بررسي رفتار كاربران در سايت مي باشد.

الگوريتم E-A-T

اين الگوريتم در سال 2019 انتشار داده شد و گوگل با اين رويكرد، سايت‌هاي حوزه سلامت، مالي و حقوقي را كه داراي حساسيت بالايي بوده و به طور مستقيم با جان و مال افراد در ارتباط است را تحت تاثير اين الگوريتم قرار داد. E-A-T در واقع مخفف سه كلمه Expertise، Authoritativeness، و Trustworthiness است و روي تخصص، اعتبار، و اعتماد تاكيد دارد.

آخرين تغيير الگوريتم هاي گوگل در سال 2022

آخرين آپديتي كه در هسته ي اصلي گوگل انجام شده است براي تاريخ 22 مي 2022 مي باشد.

اين به روز رساني هاي اساسي منجر به ايجاد تغييرات شگرفي در رتبه هاي سايت ها شده و مي توانند باعث افت يا افزايش آن شوند. آخرين به روزرساني كه اخيرا توسط گوگل انجام شده است مربوط به سايت هاي اسپم نيز بوده است كه در تاريخ 26 سپتامبر 2022، صورت گرفت.

اين آپديت گوگل، براي سايت هايي كه پيام هاي اسپم ارسال مي كنند و يا سايتي مملو از مطالب بيهوده دارند است، اين آپديت بسيار خطرناك بوده و سايت هاي زيادي را دچار جريمه و يا افت شديد رتبه كرده است. اين بخش مدام درحال آپديت مي باشد.

سخن آخر

الگوريتم هاي گوگل در واقع چارچوب ها و قوانين هاي آن هستند كه تاثير مستقيم در رتبه بندي صفجه شما در گوكل دارند. با داشتن تسلط بر روي اين الگوريتم ها و سئو، مي توانيد رتبه اي عالي براي صفجه خود كسب كنيد. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال يادگيري و تسلط بر روي آن هستيد، مي توانيد از سئو تضميني ويكي دمي استفاده كرده و براي اطلاع از قيمت سئو با ما تماس بگيريد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/18 ساعت: ۰۸ توسط:katyseo :